tisdag 15 september 2009

Pirattyg

Å vad jag har gått och klappat på pirattyget. Har inte vågat klippa i det, och så har jag inte haft någon ide på vad jag ville skulle sy. Det är ju så STOR mönstrat, funderat på filt eller tröja men icke.
Det blev en liten hjälmmössa.

Ja ibland behöver man inte gå på första känslan att skapa stort av stort. Jag är super nöjd!

Mönster: Sneglat på en köpt hjälmmössa.
Tyg: Pirater designat av johanna ahlard och cerise mudd från SoS.

Upp
Att jag vågade mig på en del nya moment. Sömmen över jässan är sydd på OL och sedan ner stickad med vanliga maskinen.
Mudden är sydd först på OL, sedan med förstärkt raksöm. Att sy mudden på OL var inget jag gillade, det gick för snabbt för finlir. Men nu har jag iaf testat. Att övergå från muddremsa till knytband var lite pilligt, men det gick. För att vara första mössan så har jag inget att klaga på.


Du lilla Traktor-Skrutt är du inte lite sugan på att prova mössa?


Tänk dig att denna bild är 1,5x1,5meter i verkligheten! Så STOR mönstrat är tyget.

1 kommentar:

  1. Fin! Tycker det blev jättebra med fiskarna på ena sidan och dykaren på den andra.

    SvaraRadera