tisdag 2 december 2008

Skapat!

Nu ska ni få se vad jag pysslat med den senaste tiden!


JA! Jag har blivit kär i landskapstyget. Första plagget blev en tröja till LillPrinsT. Och så har jag filat på de långa muddbyxorna. Str86 är det i byxorna, men det finns växt utrymme i och med pöset :-) Tröjan är storlek 84.

Till byxmönsteret har jag utgått i från Meedoms mönster. Och tröjan har sin mamma i Gynter & Solbergs mönster. Men jag har gjort så många ändringar från originalen, så jag får säga att mönstren är mina egna!


Det har blivit fler kläder!
Nedan ser ni bilder :-) allt är till salu.
Behöver absolut inte köpas i sätt.


Storlek 84 i tröjan och 86 i byxorna

PIPPI!

Ovan:
Storlek: 92cl.

Nedan:
Storlek: 98cl



LANDSKAP!
Ovan
Storlek: 92cl

Nedan
Storlek: 74cl


Och tillslut två byxor i storlek 74.



Det som är extra bra med byxorna är det faktum att det inte blir så knöligt i overaller och kängor i och med min ide med långa muddar. Och så är de så snygga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar