lördag 20 december 2008

Mössor

Dessa mössor har funnits i mina tankar ett par dagar nu och så i gårkväll/natt kom jag igång.
Jag har ”tanke-bearbetat” min rädsla för att göra applikationer. Sist jag gjorde det blev bilden bubblig och trist. Men nu hade jag samlat tillräkligt med mod, och hemligheten till det bättre reslutatet heter: Vliesofix!

Den ena mössan är till en Cars älskande liten kille vars favvo färg är blå. Så valet föll på min blåa fleece och så köpte jag "Mc Queen"

Den andra mössan är till en Tjeja som älskar hästar och har svart som älsklingsfärg. Det var inför denna hästapplikation som jag samlade modet. Vilket jag inte hade behövt.
För när jag visade den färdiga mössan för min man, sa han. Woww det ser ju ut som en köpemössa. Jag tackar och bockar!

Mallen till hästen är en bild från ClipArt. Jag överförde hästen till det neongula tyget, strök fast vliesofix, klippte ut och sedan strök fast hästen på fleecen. Därefeter var det bara att sy :-) Nästan lätt som en plätt. Det kommer absolut blir fler applikationer!

Mönstret kommer från en gammal köpemössa, storlek 52-54. Men mössorna satt även bra på mig, som har 56 i hattmått.

1 kommentar:

  1. Hittade just din blogg och blev så glad när jag fick syn på Blixten! Jag har ett annat Blixtenmönster som inte vill fungera för mig, men jag har använt mig av Totally Stable på undersidan. Tror du att Vliesofixet är bättre?
    Du får gärna svara mig på min mail, mariefrost@telia.com

    SvaraRadera