onsdag 18 november 2009

Mot marknad

Jag börjar se en ende på mina projekt, som ska med på marknaden i Ankarsrum på söndag.

Här testar LillPrinsT en Bulpåse.
En bulpåse är en tygpåse fylld med vete. Dessa förvara man i kylen eller i frysen fram tills dess att någon får en bula. Då tar man ut den kalla bulpåsen och håller mot bulan. (Man kan även värma dem i micron, om man exempelvis vill värma frusna händer)

Jag har sytt ett gäng sådana som jag och LillPrins ska fylla med vete i morgon :-) och sedan kommer de finnas till försäljning på marknaden.

Idèn: Kommer från mina "låssas vänner" på ett syforum.

Det har även blivit en heldel näsduksfodral, i många glada tyger!


Och till sist brödfat med knappar. Knäpp upp knapparna så blir den platt och får enkelt plats i skåpet. Knäpp ihop knapparna och du har ett fint brödfat.

Ja det var en försmak på var som kommer finnas på MyseboDesign bordet på söndag.

Varmt välkomna!

1 kommentar: