onsdag 25 februari 2009

"lång tid inget sytt"

Det finns en anledning till att jag inte sytt och bloggat på sista tiden, men det får bli en hemlis ett tag till...

Har dock några obloggade objekt att blogga om.

Här nedan är en mössa som V beställt av mig. Hennes lillbror fick den ljusblå mössan med Cars på i julklapp.

Beställningen löd: En svart fleecemössa utan öronlappar, med två hjärtan på. Hjärtfärg: rött, lila eller blått.
Så här blev den:
Mönster: eget
Tyg: svart fleece, röd och blå muddväv
+ att beställaren blev nöjd.
att jag vågade mig på att sy applikationer igen, det är så roligt.
jag sydde en kant längst ner på mössan, det tyckte jag blev bra, höjde intrycket lite.

- att jag inte kom ihåg att sy flikarna utifrån och in istället för tvärtom, inte för det gör så mycket, men det skulle kännas bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar